Luxemburgtour-2014.reismee.nl

Dag 6

Vrijdag 6 september, van Alhoumont naar Erpeldange (78 km). Vanmorgen om 7:30 van bed, de tassen ingepakt en om 8:30 zaten we aan een eenvoudig maar goed ontbijt. John's voorbeeld doet volgen en heb de maag dus goed gevuld. Om 9:30 zaten we op de fiets richting van ons fiets-traject, maar na een paar honderd meter toch nog even terug gereden om nog wat foto's te maken van ons hotel. Direct vanaf ons hotel zaten we al in een klim van zo'n 10 km tot 8 %. John had goede benen en stampte behoorlijk door. Ik kon aanhaken, zei het 'met het snot voor de ogen'. Na zo'n.13 km bereikten we om 10:45, bij Oberwampach, de grens van Luxemburg. John had zijn pas bij de hand, maar geen mens gezien en we konden zo doorrijden. Vlak na Oberwampach een snelle afdaling (54 km/h) van 13% naar Niederwampach. Verder ging de tocht via Wiltz (waar we koffie hebben gedronken), Goesdorf, Goebelsm?hle (waar Corrie en ik met de caravan hebben gestaan en waar we nu wat hebben gegeten) naar Ettelbr?ck. We waren lekker vroeg (15:45) in Ettelbr?ck, maar helaas, het Office Tourisme die volgens het bordje open moest zijn, was gesloten. Hier en daar gevraag naar een hotel, maar het was vol of wegens verbouwing gesloten. Uiteindelijk werden we verwezen naar hotel Damh in Erpeldange, zo'n 5 km van Ettelbruck en waar we ons om 17:15 lieten inschrijven. Maaaaaaaaaaaar, het was weer een fantastisch mooie dag. Overwegend zonnig, aangename temperatuur en door een fantastisch mooi heuvelachtig landschap. We treffen het wel bijzonder met het weer en ook de vooruitzichten zijn voor de komende week uitstekend. Vanavond hebben buiten het hotel gegeten, in cafe Barros prima, schnitzel, frieten en een salada. Morgen alweer de 7e dag, de tijd vliegt om. Alle volgers, heel veel liefs van John en Piet.

Poulien

Weltrusten!

mariska

Prachtige verhalen schrijven jullie. Het kan niet anders dan dat jullie het erg naar jullie zin hebben.
Vandaag tante ankie zien optreden met het flouwer power koor. Fantastisch en erg mooi. Jammer dat jullie er niet bij waren. Maar ja,.... je kan niet alles hebben.
Veel plezier nog. Kuss

Gerrit de Vries

Die foto met het riviertje herken ik. Moet de Sure zijn tussen Goebelsmuhle en Ettelbruck. Kwam daar in 2007 langs op "de groene weg naar het zuiden". Het gebied in die bocht doet bijna Canadees aan. Julle zijn nu bijna op het keerpunt van het rondje volgens mij. Gr, Gerrit

Cobie en Jan

Nou, nou, schnitzels als deurmatten en gehaktballen als kokosnoten, het kan niet op. Mooie verhalen zeg, we genieten mee. Ik (Jan) zit alweer thuis. Hardlopen zit er eventjes niet in en aan fietsen moet ik ook niet denken, maar we volgen jullie met plezier hoor. Geniet ervan!!!
Liefs Cobie en Jan

Ma

Hoe gaat het met de stoere mannen.
Ik lees de verhalen wel, en weet dat het goed gaat.
Veel plezier en lekker eten.ik had wel eens een belletje
Verwacht, maar denken jllie niet aan.
Matte Rene is geboren een heeel lief meisje
Ben er al even geweest.veel plezier liefs xxx van Ma

Ankie

Ik dacht dat je pas zo hard zou afdalen met Piet als de verkoop van het huis rond is John?
Geweldig dat jullie zo heerlijk genieten en dat het weer ook zo super is!
Liefs van Ankie