Luxemburgtour-2014.reismee.nl

Dag 2, 3 en 4

Dinsdag 2 september, van Epe naar Deurne ( 118 km). Gisteravond na het eten naar ons logeeradres, waar we gastvrij werden ontvangen door de 80 jarige mevrouw Visser. Nadat ee ons hadden opgefrist hebben we nog even gezellig bij haar een bakje koffie gedronken en zijn daarna naar onze kamer gegaan en lagen om half elf in bed. Vanmorgen om 7:30 opgestaan en om 8:00 zaten we aan een uitgebreid ontbijt. Mevrouw Visser was zeer bereisd, oa China, Thailand, Canada, Zuid Amerika etc. heeft ze bezocht en wilde daar graag over verhalen. Het was dan ook al 9:30 dat wij vertrokken. De tocht liep via Arnhem en Nijmegen en allerhande kleine plaatsjes naar Deurne Woensdag 3 september, van Deurne naar Maastricht (94km). Gisteravond naar de Griek geweest en daar lekker gegeten. Vooraf gegrild knoflookbrood met kaas en kruidenboter en daarna heerlijke gevareerde vleesschotel. Ja, na zo'n fietstocht is het in het algemeen lekker eten. Teruggekeerd op ons logeeradres werden weer door mevrouw Baas ontvangen met een stortvloed aan verhalen. Het is een heel aardige vrouw, maar haar de mond staat nooit stil. Ongelooflijk hoe snel ze overstapt van onderwerp. Door te zeggen dat ik nodig naar het toilet moest heb ik mij van haar los kunnen maken, maar John moest er nog zo'n 10 minuten aan geloven. Na een goede nachtrust kwamen een beetje laat van bed en doordat we tijdens het ontbijt door onze gastvrouw weer uitvoering werden geïnformeerd over haar belevingen, was het al 9:30 dat we op de fiets zaten. Eindelijk rust! We hebben het eerste uur niet gesproken! Het weer was fantastisch. Prima fietsweer: zonnig, wind uit het oosten en een aangename temperatuur. De tocht ging via, Door een mooi afwisselend landschap langs oa. Meyel, Heythuysen (waar we koffie hebben gedronken) en vanaf Maasbracht langs de Waal naar Maastricht. Later dan we hadden gedacht, kwamen we (17:30) daar aan. John heeft bij het VVV een hotel in het centrum geboekt. En nadat we ons hadden opgefrist hebben we gegeten bij de Chinees en zitten daar nog lekker met een pilsje op om het terras. Morgen vervolgen we de tocht richting de Ardennen. Donderdag4 september, van Maastricht naar Spa (België), (77 km). Vanmorgen wat vroeger van bed gegaan en na een uitstekend ontbijt zaten we om 8:30 op de fiets. Vandaag weer uitstekend weer. In de morgen sluierbewolking met zo nu en dan zon, maar in de middag overwegend bewolkt. Wel een aangename temperatuur met een matige wind uit het oosten. Prima fietsweer! Het was een mooie afwisselende tocht, langs overwegend rustige landweggetjes en door mooie rustieke dorpjes en een prachtige natuur. Het golvend landschap met mooie vergezichten deed ons regelmatig even afstappen en genieten De tocht liep vanaf Maastricht langs oa. Gronsveld, Mesch, Clermont, Dolhain, Jalhay naar Spa. In Dolhain hebben we koffie gedronken en John heeft even snel bij de Boulangerie 2 gebakjes gehaald. Nou ja gebakjes, ze waren ongeveer 20 x 10 x 10 cm. Eigenlijk hadden we Source de la Géronstère (restaurant met kamers) in La Gleize als eindoel, maar daar aangekomen werd ons verteld dat ze vol zaten. Volgens een medewerker daar, was een paar kilometer terug een camping waar ze wel slaapruimte hadden. Terug gefietst en op de camping aangekomen vertelde de beheerder dat hij geen ruimte voor ons had, maar wel een tent die we wel mochten gebruiken. John en ik zijn met die tent bezig geweest, maar het bleek een oud ding te zijn met kapotte tentstokken en heel weinig haringen. De tent terug gebracht en de beheerder gevraagd of hij een paar adressen in Spa wilde bellen. In een jeugdherberg bleek plaats te zijn en na een afdaling van zo'n 10 minuten waren we uiteindelijk om 17:30 te plak. Al met al weer later dan we gepland hadden. De jeugdherberg houdt niet over, maar de douche was goed, maar weer kruipen vanavond maar in onze eigen slaapzak. We zitten nu bij Sur le Pouses en na een broodje als voorgerecht wordt het zo dadelijk Lasagne. Zo dadelijk naar ons logeer adres en in de slaapzak.

Gerrit de Vries

Wat een verhaal zeg ga zo door aub., groetjes Gerritt

Ankie

Klinkt goed allemaal. En ook al leuke klimmetjes gehad hoorde ik van John. Ook nog mooie foto's gemaakt?
Ik ga morgen op An An en Kun passen; ze zullen het wel jammer vinden dat ze hun opa John deze keer even moeten missen.
Veel plezier morgen!
Liefs van Ankie

mariska

Dat klinkt allemaal goed wat jullie allemaal beleven. Geniet ervan en nog heel veel plezier.
Pas goed op elkaar.
Xx

Corrie.

Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben . Dat is heel wat anders dan de vorige keer toen Piet naar Spanje ging. Laten we hopen dat het weer zo nog een poosje blijft.Goeie reis en niet te ver fietsen ,dan houden jullie ook nog wat tijd over om nog wat te bekijken.liefs Corrie.