Luxemburgtour-2014.reismee.nl

Dag 9

Dinsdag 9 september, van Kyllburg naar Urft (80km). Vanmorgen weer om 7:00 van bed en na een prima ontbijt, zaten we om 9:10 uur op de fiets. Prima weer. Vanmorgen eerst sluierbewolking en wat mist, maar in de middag brak de zon door. Wel een stevige koude wind uit het noorden die we tegen hadden. Ik had vanmorgen eerst een tijdje mijn windstopper aan, maar John begon gelijk in zijn fietsshirt Vandaag zijn we van Kyllburg via oa. Densborn, Gerolstein, Gonnerdorf, Junkerrath, Dahlem en Nettersheim naar Urft gefietst. Door een mooi open landschap, met mooie vergezichten, maar met veel pittige klimmen. In Junkerrath hebben we koffie gedronken en omdat er geen gebak was, hebben we maar een kop soep genomen. Even voorbij Dahlem zijn we van de route afgeweken om het plaatsje Blankenheim te gaan bekijken, maar halverwege daar naar toe zijn we van gedachten veranderd en besloten we om weer naar onze route te gaan. Een Duitser die naar ons toe kwam en vroeg of hij ons kon helpen, vertelde dat we gemakkelijk binnendoor konden naar Nettersheim en dan weer op de route zaten. Waarschijnlijk hebben we een verkeerde afslag genomen, want we kwamen uit op een wandelroute en moesten we over onverharde paden, vol met keien en boomwortels. Ook een riviertje versperde ons de weg. Via een trapje naar beneden en over dikke keien die in het riviertje lagen, hebben John en ik eerst de tassen en later de fietsen naar de overkant gebracht en konden toen weer verder naar Nettersheim. Zonder de navigatie was het nooit gelukt. Op de wandelroute hebben we op een bankje en in het zonnetje geluncht. Van Nettersheim was het nog zo'n 10 km naar Urft en zijn daar omstreeks 17:30 neergestreken in Gasthaus Urfter Hof Weckmann. Gelukkig hadden ze nog een kamer vrij, want de rest van de kamers waren bezet door pelgrims die een processie lopen van Dusselforf naar Trier. Bij aankomst in het hotel eerst een biertje, gedouchd en toen heerlijk gegeten. Nog even mijn stukje typen en dan op bed, want na zo'n dag wil het wel slapen!

Ankie

Wat weer een leuke en avontuurlijke dag!
Vanavond niet even fietsen poetsen?

Bieneke

Als ik de verhalen zo lees, gaat het hier meer om de tocht en het genieten, dan om het reisdoel. Dit in tegenstelling tot je vorige tocht. Mooi om te lezen, dat jullie het zo naar je zin hebben....Wat is er trouwens gebeurd met dag 8????

Gerrit de Vries

Piet, zie het gebied zo voor me heb daar vaak gefietst. Urft betekent dat je bij de Rursee bent. Nu nog even de Rur volgen naar Roermond. Het stuk tussen Heimbach en Nidegen is erg mooi.
De Ruruferradweg kan op enkele plekken zeer modderig zijn na langdurige regenval. Gr, Gerrit

Ria

Het is weer erg leuk jullie te volgen via deze stukjes. Wat treffen jullie het met het weer! Mooie route, en tijd om er van te genieten. Veel succes en plezier verder. Liefs Johan en Ria.

Cobie en Jan

Piet zal nu wel wat anders aan zijn hoofd hebben dan stukkies schrijven. Verdorie wat een pech, het ging net zo lekker! Beterschap en kop op hoor, het is niet anders.
Hrgr Cobie en Jan

Gerrit de Vries

Piet, Was allemaal domme pech en hebben elkaar inmiddels ontmoet maar vind wel dat je de verhalen op de blog compleet moet maken al was het maar voor jezelf en voor John. Uiteraard plaatsen we allemaal een reactie.
groetjes fietsvriend Gerrit p.s. misschien leuk om samen wat proefritjes te maken in de buurt als je weer zo ver bent.